پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 215745
9 نکته درباره آب زمزم که کمتر شنيده‌ايد+ تصاوير
تاریخ انتشار : 1395/05/11 08:07:49
نمایش : 1024
حقايقي درباره آب زمزم وجود دارد که به 9 مورد آن در اين گزارش اشاره مي‌شود.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، به نقل از پايگاه اينترنتي استپ فيد؛ آب زمزم يکي از برکات مسجدالحرام (کعبه) است. هرکسي در سفر به مکه مکرمه و يا ديدار با زائران خانه خدا، جرعه‌اي از اين آب مقدس را نوشيده است.

چاه زمزم در دو متري شرق کعبه قرار دارد و سالانه ميليون‌ها زائر حين انجام اعمال حج از اين آب مي‌نوشند.

حقايقي درباره اين آب مقدس وجود دارد که به 9 مورد آن در اين گزارش اشاره مي‌شود.

9 نکته درباره آب زمزم که کمتر شنيده‌ايد+تصاوير

1. مسلمانان جهان معتقدند چاه زمزم معجزه خداوند است که هزاران سال پيش در دل بيابان جوشيده است.

2. قدمت اين چاه به زمان حضرت ابراهيم (ع) و فرزندش اسماعيل (ع) بازمي‌گردد. در روايات اسلامي آمده است پس از آن که ابراهيم (ع) همسرش هاجر و فرزندش اسماعيل را در مکه که سرزميني بي‌ آب‌ و علف بود، رها کرد، هاجر در پي يافتن آب براي فرزندش و با ديدن سراب ميان صفا و مروه هفت بار به جستجوي آب شتافت و بدون اينکه آبي پيدا کند نزد فرزندش بازگشت. اما ناگهان در بازگشت چشمه آبي را در کنار اسماعيل مي‌يابد.

3. با جوشيدن چشمه از زير پاي اسماعيل (ع)، هاجر با شن و ماسه و سنگ اطراف چشمه را محصور مي‌کند. اين حرکت بيانگر مقدس بودن آب است.

4. "زمزم" به معناي "آب روان توقف‌ناپذير " است. طبق روايات، هاجر با مشاهده آب روان بارها اين کلمه را تکرار کرد.

9 نکته درباره آب زمزم که کمتر شنيده‌ايد+تصاوير

5. در دوران بدو اسلام، چاه زمزم با يک حصار ساده احاطه شد. اعتقاد بر اين است که چاه از دو مخزن برخوردار است که يکي براي نوشيدن و ديگري براي وضو استفاده مي‌شود.

6. در دوره خلافت منصور عباسي در سال 771 ميلادي، يک گنبد زيبا از سنگ مرمر روي چاه ساخته شد و در دوره معتصم بار ديگر ترميم شد.

7. در سال 1915، همزمان با حکومت سلطان عبدالحميد عثماني، چاه زمزم به طور گسترده ترميم شد و با فناوري جديد، آب زمزم به بخش‌هاي شرقي مسجد پمپاژ شد.

9 نکته درباره آب زمزم که کمتر شنيده‌ايد+تصاوير

8. آب زمزم در مکان‌هاي جداگانه‌اي براي مردان و زنان زائر موجود است.

9. عربستان سعودي استفاده تجاري از آب زمزم را ممنوع کرده است. فروش آب زمزم در امارات متحده عربي به خاطر ايمني آب ممنوع است. اين موضوع پس از تحقيق بي‌بي‌سي مبني بر غير ايمني بودن آب زمزم رخ داد. در بررسي بي‌بي‌سي آمده بود: آب زمزم از سطح بالاي نيترات و باکتري‌هاي مضر برخوردار است. اين موضوع موجب واکنش شديد مسلمانان و فرقه‌هاي مذهبي شد. با اين وجود، آب زمزم همچنان براي مسلمانان مقدس است.

9 نکته درباره آب زمزم که کمتر شنيده‌ايد+تصاوير

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html